نوع مقاله : ورزش و فرهنگ ملی و عمومی
نویسندگان
1 دانشیار گروه علوم ارتباطات و کسب و کار، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاداسلامی واحداصفهان(خوراسگان)،اصفهان،ایران
2 دانشجوی دکتری علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد، ایران
3 دانشجوی دکترای مدیریت رسانه ای، باشگاه پژوهشگران و نخبگان، واحد اصفهان(خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران
چکیده
ناین مقاله با هدف شناسایی راهبردهای رسانهای به منظور افزایش نشاط اجتماعی مبتنی بر موضوعات و اخبار ورزشی انجام شد. بدین منظور از روش نظریه برخاسته از دادهها شامل سه مرحله کدگذاری باز، محوری و گزینشی استراوس و کوربین استفاده شد. 24 مصاحبه عمیق و نیمهساختاریافته با نمونهگیری نظری با کارشناسان مرتبط انجام گرفت و به منظور ارزیابی اعتبار نتایج استخراجشده به 10 تن از اساتید به طور مجزا ارائه و نظرات آنها جهت اصلاح و تعدیل دریافت شد. مقوله محوری تحقیق افزایش نشاط اجتماعی شهروندان بود که با راهبردهای رسانهای ورزشی بتواند باعث تشویق شهروندان به مشارکت در ورزش شده و با اطلاعرسانی اخبار ورزشی به توسعه فرهنگ ورزش در جامعه کمک کند. یافتههای تحقیق در بعد راهبردها به مواردی از جمله مخاطبپژوهی درحوزه علاقمندان ورزش، سیاستگذاری خبری، توسعه اخبار ورزش قهرمانی، توجه به اقتصاد رسانههای ورزشی و مدیریت اخبار با محوریت المپیک و رویدادهای جهانی ورزش بود.
کلیدواژهها