@article { author = {khodaparast, siavash and Bakhshalipour, Vahid and Karimi Pashaki, Hossein}, title = {Investigating the role of organizational culture indicators in promoting the knowledge management of sports media employees}, journal = {cultural- Social studies of Olympic}, volume = {23}, number = {5}, pages = {107-118}, year = {2021}, publisher = {N.O.C. I.R. Iran}, issn = {2717-4336}, eissn = {2717-4344}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was to investigate the role of organizational culture in the knowledge management of media students in Guilan province. The present study is descriptive and applied. 130 media personnel in the field of sports in Guilan province have been selected as a sample. Standard questionnaires that face validity and its internal materials are required by relevant experts and university professors are used and descriptive and inferential statistical methods are used using SPSS software version 21. The results showed that there is a significant relationship between organizational culture and knowledge management in employees of sports media in Guilan province (P˂0.05) that the correlation obtained from organizational culture and knowledge management (r = 0.78). In my opinion, does this statistical relationship mean that it will be a successful ground in the media? Using that, the culture of the organization is one of the effective factors in the establishment and successful knowledge management.}, keywords = {Media,Organizational Culture,Knowledge Management,adaptation,Participation}, title_fa = {بررسی نقش شاخص های فرهنگ سازمانی در ارتقای مدیریت دانش کارکنان رسانه های ورزشی}, abstract_fa = {هدف از این مقاله، بررسی نقش شاخص‌های فرهنگ سازمانی در ارتقای مدیریت دانش کارکنان رسانه‌های وزشی استان گیلان است. پژوهش حاضر توصیفی و کاربردی است. 130 نفر از کارکنان رسانه ای در حوزه ورزش استان گیلان به عنوان نمونه انتخاب شدند. از پرسشنامه‌های استاندارد (که روایی صوری و محتوایی آن توسط متخصصان مربوطه و اساتید دانشگاه مورد تأیید قرار گرفت) و روش‌های آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم‌افزار SPSS نسخه 21 استفاده شد. نتایج نشان داد: رابطه معنی‌داری بین فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش در کارکنان رسانه‌های ورزشی استان گیلان وجود دارد (P˂0/05) که مقدار همبستگی به‌دست آمده از فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش (78/0=r) می باشد. به نظر می‌رسد، این رابطه آماری معنی‌داری زمینه‌ساز تغییرات موفقیت آمیز در رسانه‌ها خواهد بود؛ به طوری که، فرهنگ سازمانی یکی از عوامل موثر در استقرار و اساس موفقیت مدیریت دانش می‌باشد}, keywords_fa = {رسانه,فرهنگ سازمانی,مدیریت دانش,سازگاری,مشارکت}, url = {https://www.olympic-journal.ir/article_135914.html}, eprint = {https://www.olympic-journal.ir/article_135914_58e880cdbf35701da00d07852cd353a6.pdf} }